Fontos tisztáznunk, hogy mi is a vállalati blog, s miért is jó, ha vezet egy cég. Sokan azt gondolják, hogy a kis- és középvállalkozóknak felesleges vezetni, hiszen úgy is személyesen jön létre az üzlet, így minek bemutatkoznia. Én viszont úgy gondolom, hogy minden vállalkozás emberekből áll és ha a jövőben nyitni szeretnénk még több cég vagy ügyfél felé fontos, hogy nem egy arctalan webes cég áll előttük és tömegesen meg tudom szólítani őket. A cégvezető is ember, személyes indokok alapján hoz döntéseket, nem pedig döntéshozatali elvek alapján. A céges blog pedig pont a személyesség terepe!

A folyamatosan vezetett, jól megtervezett és elkészített céges blog számos előnnyel járhat. A vállalati blog olyanná válthat, amilyenné tenni akarjuk. Marketing döntés, része a pozícionálásnak és a hatékonyság csak tőlünk függ, hogy milyen jó a blog írója, milyen érdekfeszítő a téma, amiről ír és ez mennyire szimpatikus az oldal látogatói számára.

Amit sosem szabad elfelejteni a blog fő ismérvét, hogy ez egy személyes webnapló, akkor is ha céges blog. Tartalmaznia kell személyes véleményt, tapasztalatot, vagy esetleg élményt. Bepillantást enged a vállalkozás életébe. Ez lesz majd az első lépés a személyes kapcsolat felé, hiszen aki egyszer a blog olvasója lett, bármikor vevővé vagy ügyféllé válthat.

Mint fentebb írtam, ez egy személyes blog, így a honlap látogatói többé már nem csak egy profitterlmelő gépezetet lát majd a cégben, hanem egy sokkal személyesebb kapcsolat alakulhat ki.

Adjuk lehetőséget az olvasónak, hogy hozzászóljanak a témához, így azt is meg tudjuk mutatni, hogy tudjuk kezelni az esetleges kritikát és a cég ki is áll elébe. Számos plusz információt is be lehet ezáltal gyűjteni, mely értékes lehet a jövőbeni tervek kialakításakor, vagy esetleg a cégprofil finomhangolásakor.

Az olvasók szinte mindig arra kíváncsiak, hogy mi is van a függöny mögött. Minden cégnek megvannak a maga történetei és a blog az a hely, ahol ezt el is mondhatjuk az olvasók számára. Ez lehetőséget ad arra, hogy megismerjék egyedi személyiségét, s ezáltal márkáját, amit képvisel.

A legtöbb esetben önmagunkat kell eladnunk, vagyis a márkánkat. Az ügyfelekért dolgozunk és miközben ezt tesszük óhatatlanul is felfedhetünk olyan információkat, melyből esetleg az ügyfelünk profitálhat. Osszunk meg a blogban ingyenesen néhány ilyen bennfentes információt, s így a cége vezető szerepbe kerülhet a saját iparágában.

A dolgok időnként rosszul alakulhatnak. Ha már kialakult a probléma, ne rejtsük a szőnyeg alá, ha tehetjük adjunk magyarázatot a vásárlók számára. Ha nem is tudunk pontos választ adni, akkor is kommunikálunk a blogon keresztül az ügyfelünkkel és megnyugtatjuk, hogy tudjuk, hogy probléma van, dolgozunk rajta!

Akkor a néhány alapszabály

  • Ismerd meg a közönséged
  • Határozd meg a blogod hangvételét
  • Készíts egyedi designt, ami a márkádhoz kapcsolódik
  • Legyél naprakész
  • Legyenek külsős vélemények is, így hitelesebbé válhat a blog

Amit sose feledj, hogy az olvasók előbb hiszik el azt a cégről, amit írunk, mint ami a valóság. Ezt mindig tartsuk szem előtt, s így gondoljuk végig a fentebb leírtakat. S plusz egy szabály a céges blogban, hogy nincs szabály. 😊

Cookie-kat használunk a tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi médiafunkciók és a forgalom elemzéséhez. Közösségi média-, reklám- és elemzőpartnereinkkel megosztjuk azokat az információkat, melyet Ön honlapunk használata során Önként ad át részünkre, abból a célból, hogy használja oldalunkat, ők ezeket az információkat összekapcsolják az Ön által használt szolgáltatásaik információival. további információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close